Eteläkorealainen kauneusbrändiMIZON näki päivänvalon ensimmäisen kerran vuonna 2000. Tuotemerkin takana on viisi miestä, jotka päätyivät useiden vuosien tutkimus- ja kehitystyön jälkeen erään Etelä-Korean suurimman kauneusalan konsernin, Amore Pacificin, palveluksessa kehittämään oman ihonhoitomerkkinsä. Visio MIZON oli tarjota laadukasta korealaista kauneutta kaikille lompakosta riippumatta, ja nykyään filosofiana on kehittää jatkuvasti innovatiivisia, ainutlaatuisia ja tuloshakuisia kauneustuotteita, joissa on sekä aktiivisia että ihoystävällisiä ainesosia kohtuuhintaan.
MIZON on aina tutkimus- ja kehitystyön eturintamassa ja keskittyy jatkuvasti kehittämään uusia, luovia ratkaisuja, jotka voidaan helposti integroida päivittäiseen kauneusrutiiniin. Mottona on MIZON on vähentää ihoärsytyksen riskiä pitämällä koostumukset mahdollisimman yksinkertaisina ja puhtaina, säilyttäen samalla helppokäyttöisyyden ja tinkimättä laadusta. MIZON Yritys valmistaa kaikki tuotteensa itse, ja sen valmistusmenetelmät ovat teknologisesti ja laadullisesti erittäin korkeatasoisia, mistä on osoituksena se, että perustajien emoyhtiö Coson kehittää tuotteita johtaville kauneusalan yrityksille, kuten Amore Pacificille ja Estée Lauderille.
MIZONCosonin myydyimmät tuotteet kuuluvat etanasarjaan, joka perustuu suureen osuuteen etanan eritteestä, joka on yksi K-kauneuden suosituimmista ainesosista. Etanoiden eritystä, jota MIZON käytetään sen tuotteissa, uutetaan etanoita suosivissa laboratorioympäristöissä, joissa etanat saavat liikkua vapaasti, joten etanoita ei vahingoiteta. Etanoiden eritys kerätään, puhdistetaan ja jauhetaan ennen sen käyttöä tuotteissa.